Assalamuaalaikum W.B.T

Sebarang idea membina amat dialu-alukan dan didahului dengan Jutaan Terima Kasih. Apa yang tidak baik datangnya dari kita sendiri dan yang baik2 tentunya dari Ilham dan Hidayah dari Allah Subhanahu Wata'ala.

Tuesday, November 2, 2010

Kakak

Permata hati ku yg pertama.  Pada jam 18:08, pada tarikh 18.08.00, pada 18 Jamadil Akhir lahirnya anugerah yang tidak terhingga nilainya.  Cantikkan waktu dan tarikh yang telah direncanakan oleh Allah S.W.T...Sayangnye...masa tu Umi belum ada kamera lagi, tak dapat nak dirakamkan...hehehe....tapi kotak ingatan Umi ni lebih power lagi drp peralatan yang canggih manggih tu..
Sebenarnya Umi overdue sehari, Alhamdulillah bunga cinta Umi dan Abah selamat jugak dilahirkan, Comel...putih gebu...sampaikan umi tak percaya, betul ke itu anak umi....Tenung punya tenung wajah kakak sebiji mcm abah, kulit je tak sama...menurun kulit Tuk Ganu..
Selang beberapa hari Abah pun bagi nama NURZARIFAH BALQIS BT ZAIDI.
sedapkan nama tu...walaupun ramai yang saje2 tukar jadi ZIRAFAH....jgn marah....maknanya sangat mendalam..kalau tak Abah tak pilih la nama tu...
(Nurzarifah Balqis berbaju kurung bersama Amir Izat)

Comelnye....anak Umi..
Masa kecik dulu punya lah garang....Mak oii..tak boleh langsung org lain sentuh...Sekarang dah 10 tahun dah anak umi...(gambar atas).  Semakin besar semakin prihatin...Syukur sangat dah tak garang macam zaman kecik dulu.  Terserlah sifat2 kepimpinan. Boleh la Umi harapkan untuk memimpin adik2 sekiranya Umi tak de. 
Pernah  satu masa Umi bermimpi....Umi kehilangan kakak...masa tu kakak baru masuk darjah satu...setiap kali  nampak wajah kakak Umi  menangis....Umi takut sangat kalau kehilangan anak  Umi,  Umi selalu pesan  pada  Abah  bawak  motor  perlahan-lahan,  masa  tu  kereta  kita  satu je...Umi yg  guna sbb  tempat  kerja  Umi  lebih jauh.  Hampir sebulan  umi  trauma....Alhamdulillah itu hanya mimpi.  Umi  tak  dapat  bayangkan  kalau  lah  ia menjadi satu kenyataan.   Umi  akan  kehilangan  anak  Umi yang  keletah, suka  menyanyi,  suka  marah  dan  macam2  lagi  kerenahnya.

No comments:

Post a Comment